Sådan er tøj trenden i 2017 til kvinder

m13

Vi køber tøj som aldrig før

At købe nyt tøj er noget vi gør mere end nogensinde før. Denne tendens skal nok tillægges at vi har fået flere penge mellem hænderne, hvilket gør det knap så attraktivt at købe brugt tøj. Dog er der også en anden mærkbar tendens, som ligger til grund for dette.

Vi har et behov for at følge moden.

Umildbart lyder dette som noget pladder, men faktisk viser det sig, at langt de fleste køber deres nye tøj fordi de mener at de gamle ikke længere er moderne eller tidssvarende nok. Så det er næppe fordi at tøjet er opslidt at man vælger at købe nyt, men nærmere fordi at man føler sig forpligtiget til at følge en vis trend.

Men hvorfor er det helt præcist at vi ikke mener sidste års kjole er god nok i år? 

En af de mest væsentlige grunde som ligger til grund for denne trend er, at vi gerne vil anses som værende gode nok. Med andre ord, man ønsker ikke at veninderne, eller den fyr man godt kan lide tænker negativt om ens påklædning, tiltrods for at det faktisk er den kjole man føler sig mest tilpas i. Det er et tydeligt problem, at visse unge mennesker føler sig nødsaget til hele tiden at skifte ud i klædeskabet og derved ubevist kontant være på jagt efter nyt tøj til kvinder.

For det første så er det selvfølgelig en særdeles dyr trend at komme igang med. Selvom pigetøj selvfølgelig er relativt billigt, sammenlignet med herretøj – så er det stadig en dyr fornøjelse hele tiden at investere i nyt beklædning.

For det andet, så ender alt det aflagte tøj sjældent steder hvor det kan være til gavn for andre. Dette skyldes nok specielt at man ikke føler man har brugt tøjet nok, og derfor lader det ligge bagerst i skabet, velvidende at man nok alligevel aldrig kommer til at bære det igen. Her var det måske straks en bedre idé enten at forsøge at sælge det, for at kunne finansiere den dyre hobby, eller kunne man donere det, sådan at det gjorde gavn i udvalgte u-lande.


Hvad ændres ved tøjet siden vi skal have nyt? 

Hvis vi forsøger at danne os et overblik over hvilke grunde der ligger til at vi skal skifte ud i klædeskabet hele tiden, så må det tilfalde tøjproducenterne, som formår at tænke nyt og levere nogle designs, som ikke fandtes i sidste sæson. Dette er den eneste solide begrundelse for hvorfor at det er nødvendigt at købe det sidst nye hver gang

Tager man fat i nogle af de kendte brands, som har stor succes med at sælge nyt tøj hvert år, så kan vi tage udgangspunkt i et brand som YAS eller Moves.

Disse to brands er blot nogle af de anerkendte brands, som hvert år levere nogle nye designs der bliver købt råt af forbrugerne – hvilket de skal have ros for. Hvis du som forbruger derfor ved at det er netop disse brands du skal have fat i – så undersøg lige internettet for forskellige rabatter, da der virkelig kan være mange penge at spare ved at vælge den korrekt side at handle fra.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *